Sådan får du større organisk rækkevidde på LinkedIn
Du skal have mest muligt ud af din aktivitet på LinkedIn. I denne artikel får du 10 konkrete tips til, hvordan du sikrer den størst mulige synlighed på dine opslag. Artiklen kan med fordel læses i forlængelse af artiklen “Kom godt i gang med LinkedIn”.
10 hacks til LinkedIns algoritme

1. Lav opslag som har værdi og interesse for dine ønskede modtagere
Interaktion er nøglen til den bedst mulige rækkevidde. Derfor skal dit indhold aktivere din modtager. Give dem lyst til at klikke. Hvis du laver indhold som er upassende, risikerer du at få et “negativt klik”. I øverste højre hjørne af alle opslag finder du tre prikker. Bag dem gemmer sig flere muligheder for at sige nej tak til dette indhold. Disse klik begrænser din rækkevidde.
2. Alle klik tæller
… Og med få undtagelser, som beskrevet ovenfor, er alle klik med til at øge din rækkevidde. Brug (relevante) hashtags, lav (relevante) tags af @samarbejdspartnere, og lav opslag, som din kernemålgruppe har lyst til at like eller kommentere.
3. Vær opmærksom på links
Algoritmen er ikke superglad for links, der fører deres brugere væk fra platformen. Det betyder ikke, at du skal lade være med at dele links. Det betyder bare, at når du deler et link, så sørg for at slette selve URL’en, når linket er vedhæftet med foto og overskrift. Gør du ikke det, tæller det som to links, og så reduceres din rækkevidde med op til 70%
4. Post opslag før middag
LinkedIn skal bruge 3-4 timer til at afprøve, om din post er værd at give mere rækkevidde. Hvis du poster kl. 14 eller 15 er der stor risiko for, at interessen falder, når folk får fri fra arbejde.
5. Gå i dialog
Det er ligesom i Läkerol-reklamen: Make people talk! Og svar dem! Kommentarer er guld for din rækkevidde. Og når du besvarer kommentarerne, får du endnu mere rækkevidde.
6. Post ikke for tit
Nogle tror fejlagtigt, at jo oftere de poster, jo bedre. Du skal poste, når du har noget værdifuldt at sige. Altså værdifuldt for dine modtagere. Du skal være mere end almindeligt spændende at lytte til, hvis du skal poste noget rigtigt interessant hver dag. Når du laver et opslag, begrænser du rækkevidden på dit seneste opslag. Vores erfaring er, at et opslag godt kan leve i 3 dage. 1-2 opslag om ugen er rigtigt fint.
7. Vær aktiv både før og efter du laver dit opslag
Algoritmen har tendens til krænkelsesparathed. Er du typen, der bare kommer ind, siger hvad du skal sige, og smutter igen, så gør du det svært for dig selv. LinkedIn er et socialt medie. Vær social. Brug lidt tid på at netværke inden dit opslag, og brug 10-15 minutter på at være aktiv på andres opslag bagefter. Fordelen her er, at du ér på LinkedIn, når de første reaktioner på dit opslag kommer, og så kan du svare med det samme, og på den måde øge din rækkevidde.
8. Kend algoritmens favoritter
Algoritmen er rigtig glad kvalitetsindhold. Særligt slide decks (pdf’er der kan bladres i. Klik for eksempel), videoer uploaded direkte på LinkedIn, afstemninger og opslag med flere billeder.
9. Læs korrektur inden du poster.
Ikke fordi du ikke må lave fejl, men hvis du poster og opdager, at du har glemt et nutids-r eller et komma, og starter med at redigere dit opslag inden for de første 15-20 minutter, så bliver dn rækkevidde også begrænset.
10. Brug 3-5 hashtags
Dine hashtags skal være relevante for opslaget. Undersøg, hvad dine konkurrenter bruger, tjek gerne, hvor mange der følger dit hashtag. Der er god strategi i at bruge hashtags med både mange og få følgere. Niche-hashtags har ofte mere dedikerede følgere.
Vi er her for at hjælpe dig
LinkedIn kan være et stærkt værktøj for dig. Har du brug for hjælp til at komme i gang, til at få lavet godt indhold, til at fastholde rutinen eller til at få sat gang i den betalte rækkevidde, så du kan skyde præcist ud i din målgruppe, så er vi her for at hjælpe dig.
Vi giver også gerne et helt gratis tip:
Følg Richard Van Der Blom på LinkedIn. Han er fænomenal til at dele ud af sin viden om LinkedIn. Her er der masser af tips at hente, hvis du vil vide mere om LinkedIn’s algoritme, og hvordan du får mest muligt ud af din tilstedeværelse.
vil du have bedre resultater?
Så er vi her for dig!
Mennesker der har det godt, skaber bedre resultater.
Forskning har vist det med stor tydelighed, og det er både udgangspunktet og målet i vores arbejde.
Det, vi er rigtigt gode til i Zerius, er at skabe udvikling og stærke relationer mellem mennesker og virksomheder. Det gør vi gennem ledelse, der engagerer og motiverer, rekrutteringer der holder samt kommunikation, der får virksomheden til at stå stærkt frem.
Vi er uddannet og trænet i ledelse, der styrker mennesker, og i at facilitere udviklingsprocesser i teams og organisationer samt arbejde med professionel coaching.
Udover vores fælles baggrund, har vi hver vores professionelle baggrund og toptalenter.

Helle Halken
Direktør & Stifter
Helle er dedikeret til headhunting af ledere og specialister, udvikling og ledelse. Hun har en meget stærk holdning til at rekrutteringsprocessen skal afspejle respekt og ordentlighed. Det sikrer en høj kvalitet og de bedste resultater for både virksomhed og kandidat.
Toptalenter:
- Fokus
- Målrettethed
- Læring

Nete Kaasen
Direktør & Stifter
Nete er knivskarp til kommunikation, udvikling og ledelse. Hun arbejder målrettet for at sikre, at det der siges, også er det der gøres. Resultatet er troværdig kommunikation, i ledelsen af virksomheden såvel som i markedsføringen.
Toptalenter:
- Kommunikation
- Udvikling
- Optimisme
Konsulenter
Vi hjælper dig til bedre resultater
I Zerius arbejder vi med virksomheder, der vil styrkes indefra. Virksomheder der vil opnå bedre resultater gennem de mennesker, de har ansat.
Vi er begge uddannet i den type ledelse, der på én gang skaber bedre præstation og bedre trivsel. Vi er trænet i at facilitere udviklingsprocesser i teams og organisationer og arbejde med professionel coaching.
Udover vores fælles baggrund, har vi hver vores professionelle baggrund og toptalenter.

Helle Halken
Direktør & Stifter
Helle er benhård når det kommer til executive search/rekruttering. Hun har en meget stærk holdning til at processen skal afspejle respekt og ordentlighed. Det sikrer en høj kvalitet og og de bedste resultater for både virksomhed og kandidat.
Toptalenter:
- Fokus
- Målrettethed
- Læring

Nete Kaasen
Direktør & Stifter
Nete er knivskarp til kommunikation og udvikling. Hun arbejder målrettet for at sikre, at det der siges, også er det der gøres. Resultatet er troværdig kommunikation, der ikke bare sælger produkter, men også sælger virksomheden og skaber loyale kunder.
Toptalenter:
- Kommunikation
- Udvikling
- Optimisme