Hvordan får jeg mere synlighed på Linkedin?

Det spørgsmål får vi ofte, og svaret er: “Du skal kende teknikken, og du skal vide, hvad du vil sige!”

I denne artikel får du en forståelse af teknikken, der styrer din synlighed – både på din private profil og din virksomhedsside. Samtidig får du en række tips du kan bruge til selv at øge din synlighed.

Når du selv har den nødvendige baggrundsviden, kan vi sammen styrke dit professionelle budskab. Målet er, at du skal:

Stå stærkt frem på LinkedIn

mere synlighed på LinkedIn

Sådan virker LinkedIn

LinkedIn styres – som de fleste andre sociale medier – af en algoritme, som vurderer, hvad den enkelte bruger skal se i sit newsfeed.

Det betyder, at når du laver et opslag på LinkedIn, kommer det igennem en trinvis vurderingsproces, der afgør, hvor meget synlighed du får.

1. trin: Kvalitet

Alt indhold placeres i tre kategorier: Spam, low-quality eller Clear.
Umiddelbart kan vi springe over spam-delen. Sandsynligheden for, at du deler noget i denne kategori er lille. Du kan havne i low-quality, hvis du fx deler

  • et link, som vurderes usikkert, eller
  • indhold som andre har indberettet.

Klarer du dig igennem de to første kategorier, vurderes robotterne dit indhold CLEAR, og algoritmen sender nu dit indhold ud til brugerne.

Vores tip: Del dit eget indhold og del kun links, som du har tillid til.

2. trin: Test

På dette trin vurderes dit indhold efter, hvordan dit nære netværk modtager indholdet. Hvis de ikke “skjuler” opslaget, fordi de ikke ønsker at se lignende i deres feed, og hvis en acceptabel andel af brugerne viser interesse for dit indhold (dvs. læser opslaget, klikker el.l), bliver du belønnet med lidt mere synlighed.

Vores tip: Lad være med at poste for tit, alene for at udfordre synligheden. Poster du for tit, kan der sidde personer i dit netværk, som føler du fylder i deres feed. Det øger risikoen for, at de snoozer dig, skjuler dit indhold eller markerer det som spam.

Overvej hvorfor det, du deler, har relevans for din målgruppe.

3. trin: Score

Når dit indhold er blevet accepteret af dit netværk, øges din synlighed gennem deres engagement. Alt engagement gælder – ikke kun klik. Algoritmen måler fx. “dwell-time”, som er den tid der bruges på at læse indholdet. Herefter kommer kliks, som også vurderes forskelligt. Et “like” er godt, en kommentar er bedre, og allerbedst er en videredeling.

Vores tip: Jo mere dit indhold appellerer til din “målgruppe”, jo bedre. Det er dog ikke en garanti for succes. Vores erfaring er, at hvis du er mere “crowdpleaser” end “personligt troværdig”, så holder engagementet ikke så længe. LinkedIn handler om relationer, og vi connecter med personer, som vi kan identificeres os med. Derfor: Vær troværdig. 

4. trin: Nå ud af dit netværk

Hvis du rammer hovedet på sømmet med dit indhold, og det modtages med åbne arme, masser af klik og meningstilkendegivelser i kommentarfeltet, kan du nå så langt som at LinkedIn begynder at sende dit indhold ud til personer udenfor dit netværk.

Vores tip: Brug hashtags. Laver du et opslag, som bliver populært, øger du chancen for, at personer, der følger et af dine hashtags, får en notifikation om, at der er et nyt populært opslag omkring et emne de følger – og dét opslag er dit.

Husk også selv at være aktiv i kommentarsporet. Hold snakken kørende. Når nogen afgiver en kommentar, så giv en kommentar tilbage eller som minimum reagér på deres kommentar. 

 

Hvis du vil have den lidt mere nørdede baggrundsviden, så læs mere på engineering.linkedin.com

 

Bliv ringet op

Indtast dit navn og nummer, og gerne hvilke resultater du vil opnå, så ringer vi dig op inden 24 timer.

1 + 3 =

Få vores artikler på mail

Hver måned tager vi et emne op, og deler ud af viden og værktøjer. Artiklerne kan du få tilsendt i en månedlig mail. 

Konsulenter

Vi hjælper dig til bedre resultater

I Zerius arbejder vi med virksomheder, der vil styrkes indefra. Virksomheder der vil opnå bedre resultater gennem de mennesker, de har ansat. 

Vi er begge uddannet i den type ledelse, der på én gang skaber bedre præstation og bedre trivsel. Vi er trænet i at facilitere udviklingsprocesser i teams og organisationer og arbejde med professionel coaching.

Udover vores fælles baggrund, har vi hver vores professionelle baggrund og toptalenter.

Helle Halken

Direktør & Stifter

Helle er benhård når det kommer til executive search/rekruttering. Hun har en meget stærk holdning til at processen skal afspejle respekt og ordentlighed. Det sikrer en høj kvalitet og og de bedste resultater for både virksomhed og kandidat.

Toptalenter:

  • Fokus
  • Målrettethed
  • Læring

Nete Kaasen

Direktør & Stifter

Nete er knivskarp til kommunikation og udvikling. Hun arbejder målrettet for at sikre, at det der siges, også er det der gøres. Resultatet er troværdig kommunikation, der ikke bare sælger produkter, men også sælger virksomheden og skaber loyale kunder.

Toptalenter:

  • Kommunikation
  • Udvikling
  • Optimisme

Kontakt os

 

Zerius ApS
Nørregade 12, st. th.
6070 Christiansfeld
info@zerius.dk

 

Helle Halken: +45 20 62 61 48
Nete Kaasen: +45 21 59 99 87

 

Kontakt os

Zerius ApS
Nørregade 12, st. th.
6070 Christiansfeld
info@zerius.dk

 

Helle Halken: +45 20 62 61 48
Nete Kaasen: +45 21 59 99 87